loading...

هستی نیستی

بازدید : 113
شنبه 1 آذر 1399 زمان : 8:08

نویسنده: DEB RIECHMANNواشنگتن (AP)- به گفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و متخصصان امنیت ملی، هنگامی که رئیس‌جمهور "دونالد ترامپ" از ناکجا ظاهر شد و "جهان را غافلگیر" کرد، متخصصان امنیت ملی سرشان را تکان می‌دهند.آن‌ها در مورد بیماری همه‌گیر بعدی برای سال‌ها هشدار داده‌اند و از تصمیم دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ برای برچیدن یک دبیرخانه شورای امنیت ملی در کاخ سفید متهم به آماده شدن برای چه زمانی، چه در صورتی که یک بیماری همه‌گیر دیگر به ملت برخورد کند، انتقاد کرده‌اند.دکتر آنتونی Fauci، مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و عفونی در موسسه ملی بهداشت، این هفته به کنگره گفت: "اگر دفتر هنوز آنجا بود، خوب می‌شد" من لزوما آن را به عنوان یک اشتباه توصیف نمی‌کنم (برای حذف این واحد). من می‌گویم که ما با این دفتر کار بسیار خوبی داشتیم."اداره امنیت و امنیت جهانی و امنیت زیستی از انتقال رئیس‌جمهور باراک اوباما به ترامپ در سال ۲۰۱۷ جان سالم به در بردند.حذف ترامپ به همراه کاهش بودجه پیشنهادی برای CDC پیشنهاد داد که او تهدید of را به همان شکل که بسیاری از متخصصان در این زمینه انجام دادند، نبیند.بث کامرون، اولین مدیر این واحد، در سرمقاله روز جمعه در واشنگتن‌پست نوشت: " یک سال بعد هنگامی که کاخ سفید دفتر را منحل کرد، من گیج شدم، و کشور را کم‌تر برای pandemics مثل COVID۱۹ آماده کرد."او گفت که این اداره تنظیم شده‌است تا "آژیر خطر دود" باشد و پیش از شرایط اضطراری پیش برود و در اولین علامت آتش هشدار دهد - " همه با هدف اجتناب از یک آتش‌سوزی شش ساعته."او گفت که ارزیابی تاثیر تصمیم سال ۲۰۱۸ برای منحل کردن این واحد غیر ممکن است. کامرون خاطرنشان کرد که متخصصان بیولوژیکی در کاخ سفید مانده‌اند اما او می‌گوید که حذف این دفتر به آنچه که او "پاسخ داخلی تنبل" می‌نامد، اشاره کرده‌است. او گفت که این واحد در مدت کوتاهی قبل از اینکه ترامپ دفتر را به دست گیرد، شاهد افزایش تعداد موارد در چین از شکل حاد آنفولانزا و شیوع تب زرد در آنگولا بود.

کامرون می‌گوید: " روشن نیست که آیا تصمیم منحل کردن این اداره که در ماه مه ۲۰۱۸ پس از اینکه جان بولتون مشاور امنیت ملی شد، یک حرکت تاکتیکی برای کاهش این مساله یا اینکه آیا بخشی از علاقه کاخ سفید به تسهیل و کاهش کارکنان شورای امنیت ملی بوده‌است یا خیر."طبق گفته مشاور امنیت ملی فعلی ترامپ، رابرت او بر این، کمیته امنیت ملی در زمان دولت اوباما حدود ۲۵۰ نفر متخصص شد. او گفت که کارکنان حدود ۱۱۰ یا ۱۱۵ کارمند را قطع کرده‌اند.هنگامی که روز جمعه از ترامپ خواسته شد که آیا بخش بهداشت جهانی کمیته امنیت ملی را کاهش دهد یا خیر، رئیس‌جمهور این سوال را یک سوال "زننده" خواند، زیرا دولت او به سرعت اقدام کرده و زندگی‌ها را نجات داده‌است.ترامپ گفت: " من چیزی در این مورد نمی‌دانم."پیش از این، زمانی که در مورد آن سوال شد، او گفت: " این چیزی است که شما هرگز نمی‌توانید واقعا فکر کنید اتفاق بیفتد."در روز شنبه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، ادعاهای مبنی بر اینکه "ساده کردن ساختارهای کمیته امنیت ملی" نادرست است "را رد کرد و گفت که سلامت جهانی" یکی از اولویت ارشد کمیته امنیت ملی است و تیم کارشناسی آن برای کنترل موثر بحران "Ebola" آفریقا - ۱۹ - ۲۰۱۰ حیاتی بود. چپ خشمگین نمی‌تواند حمله را حتی در یک بحران متوقف کند."به مدت چندین سال، ارزیابی تهدید جهانی از سوی سازمان اطلاعات ملی هشدار داده‌است که یک بیماری همه‌گیر آنفلوآنزا یا شیوع بیماری‌های مسری دیگر می‌تواند منجر به کاهش شدید مرگ و معلولیت گردد که اقتصاد جهانی را به شدت تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. متخصصان بهداشت عمومی هم سوت می‌زنند.در اواسط سال ۲۰۱۸، Fauci به کنگره گفت: " وقتی یک ویروس تنفسی داری که می‌تواند توسط قطرات و aerosol پخش شود و … یک میزان شیوع مرتبط با آن وجود دارد، شما می‌توانید یک فاجعه داشته باشید. … سیستمی که ما همیشه در مورد آن صحبت می‌کنیم یک بیماری همه‌گیر ۱۹۱۸ است که بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر کشته شد. … Influenza، یا چیزی شبیه آنفولانزا، کسی است که شب‌ها مرا بیدار نگه می‌دارد."چی …

" کاخ سفید " می‌گوید که کمیته امنیت ملی در واکنش به طرح جهانی اول, همچنان نقش دارد.یک مقام ارشد اجرایی روز جمعه گفت که مدیریت امنیت جهانی کمیته امنیت ملی در یک بخش دیگر جذب شده‌است که در آن مسئولیت‌های مشابهی هنوز وجود دارند, اما تحت عناوین مختلف. اجرای سیاست هماهنگ‌سازی و اطمینان از اینکه تصمیمات اخذ شده توسط نیروی کاری گروه ترامپ هنوز کار کمیته امنیت ملی می‌باشد.برخی قانون گذاران متقاعد نشده اند.جرالد کونولی, d - va. و استیو جابز, r - اوهایو, لایحه‌ای را معرفی کرد که به مدیریت آینده نیاز دارد تا متخصصان همیشه در جای خود برای پاندمی جدید آماده باشند." کونولی " گفت: " دو سال پیش, دولت دستگاهی را که پنج سال پیش در مواجهه با بحران ابولا بود, باز کرد. " من فکر می‌کنم, با نگاهی به گذشته, این حرکت نابخردانه بود. این لایحه می‌تواند آن را احیا و نهادینه کند. "کونولی گفت که هدف از این لایحه انتقاد از مدیریت ترامپ نیست. او گفت: " این به رسمیت شناختن آن است که ترامپ نه تنها یک پاسخ‌دهنده را نام گذاری کرده‌است, درست مانند اینکه اوباما باید یکی از اعضای " ابولا " را نام گذاری کند. " کونولی " گفت: " ما نمی‌توانیم از همه‌گیری بیماری همه‌گیر شویم. "کمیته امور خارجه مجلس در ماه مارس لایحه را تصویب کرد که با حمایت دموکرات‌ها و پنج جمهوری خواهان حمایت می‌شود. مجلس کامل هنوز به این لایحه رای نداده است.یکی از اهداف اصلی این لایحه, نیاز به پرسنل برای همیشه در حال آماده‌سازی برای پاندمی ها است.او گفت: " بویژه, ما به کسی که در کمیته امنیت ملی ترجیح داده می‌شود, برای حمله به واکنش دولت " تی اس " نیاز داریم, زیرا این واکنش به طور اجتناب‌ناپذیری شامل چندین نهاد در سراسر دولت است. " " این لایحه ما را دائمی خواهد کرد. "مقامات دولت اوباما اصرار دارند که کاخ سفید ترامپ می‌تواند سریع‌تر اقدام کند تا این اداره همچنان دست‌نخورده باقی بماند." من فکر می‌کنم که اگر ما یک واحد و متخصصان اختصاصی در این مساله داشته باشیم, بازی را به خوبی پیش از … شناسایی کنیم.

لیزا موناکو، مشاور امنیت داخلی رئیس‌جمهور اوباما، در نشست اخیر on گفت: "در ماه دسامبر زمانی که ما این خبر را از چین دیدیم، مردم آژیر خطر را به صدا درآوردند و گفتند: " هی، ما باید اینجا در این کشور چه کار کنیم تا به آن رسیدگی کنیم؟ "ران Klain، که موفق به واکنش دولت به مهار و کاهش گسترش ابولا در سال ۲۰۱۴ شد، با این نظر موافق بود.Klain اخیراً در رویدادی که میزبان مرکز پیشرفت آمریکا در واشنگتن بود گفت: " اگر من در کاخ سفید کار قدیمی ام را پشت سر گذاشته بودم … مجبور بودم ۳۰ میلیون آزمایش انجام دهم - برای آزمایش افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی غیرقابل توضیح، برای آزمایش افرادی که به طور منظم از خانه‌های سالمندان دیدن می‌کنند تا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را آزمایش کنند."

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 106
  • بازدید کلی : 7419
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه